onsdag 21 november 2012

En oväntad vänskap

Jag har varit och sett "en aggressivt publikfriande komedi som trycker på alla anti-intellektuella knappar som finns", jag citerar filmkritikern Fredrik Sahlin med dessa rader. Den verkar inte vara något att rekommendera..eller..såg jag en film "där manuset är nästan för bra för att vara sant, men är faktiskt till stor del det.......en av de roligaste filmerna jag sett på många år" som filmkritikern Pernilla Josefsson skriver. Ja, någonting däremellan var det nog som jag uppfattade filmen. Att den fått precis alla sorts omdömen bland kritikerkåren och publiken säger i alla fall något om att den berör, negativt eller positivt.
Jag tyckte mycket om den och kan förstå att den "oömma omvårdnaden" som Driss gav Philippe var något som han föredrog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar