lördag 13 december 2014

Ungefär lika med av Jonas Hassen Khemiri

Vilken pjäsförfattare! Jag säger bara såå himla bra! Oftast har man i min ålder sett de flesta pjäser som Dramaten eller Stadsteatern sätter upp (med viss överdrift förstås) tidigare,  men att se en pjäs av Jonas Hassen Khemiri är en "förstagångenupplevelse". Efter att ha sett denna gick jag hem och googlade på nya uttryck som jag lärt mig, exempelvis UX, User Experience och Lorenzos lag. Vi fick möta många människor som drömde om något annat än just det liv de hade, allt ifrån att ha ett ekologiskt litet jordbruk till att få en walk in closet med specialkrokar för slipsar. Vi fick möta den hemlöse Peter som bad om en slant till uppehälle och vi bads också tänka på om vi tycker att vi fått maximalt underhållningsvärde per invisterad krona. Ja, vi blev mer än en gång direkt involverade i pjäsens handling och vi protesterade högljutt vid ett flertal tillfällen. Pengar och dess makt i våra liv var något som vi mer än en gång fick tänka på. En pjäs, som var mer än några timmars underhållning.

5+ av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar