tisdag 28 februari 2017

Jackie

Ibland när man går på bio blir man riktigt besviken. Nästan så att man vill lämna salongen innan filmen är slut. Så kändes det denna eftermiddag där jag satt bänkad på Saga för att se en film, rekommenderad av SF med sin rosa penna och med 3,6 av kritikerna. Jag var i USA när mordet på president Kennedy ägde rum och även det bidrog till att jag ville se filmen. Vad skulle jag känna igen, vilka känslor från då skulle komma? Ja, de känslor som kom redan i början på filmen var, neeej, dämpa ljudet eller rättare sagt oljudet. Det var inte musik med hög volym utan mest oljud och det verkligen högt. Helt onödigt. Men oj, vad negativ jag låter, men tyvärr inget i filmen gjorde att jag gick därifrån nöjd. Jo, förresten nöjd att filmen var slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar