onsdag 24 maj 2017

De oroliga av Linn Ullmann

En bok vald till vår bokcirkel. Ja, visst är det bra med bokcirklar. Andra personer väljer böcker som ska läsas - ja ibland är det ju min tur också - och kanske hade den här boken inte blivit läst av mig annars. Olästa böcker finns det gott om så att säga och alla hinner man inte med. För att komma till sak, så kan jag börja med att säga att jag tyckte mycket om boken. Sättet den är skriven på är suveränt tycker jag. En blandning av tankar och händelser från barndomen blandas med nutid, reflektioner över föräldrarnas beteende och hur det bedöms av samhället t ex. Att sedan föräldrarna är kända personer kan också få oss andra att tänka på vilka krav vi ställer på just kända personer. En bok jag är glad att jag läst och äger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar