fredag 5 januari 2018

Ted - för kärlekens skull

Samma kväll som jag skulle se filmen, läste jag i DN att Teds barn inte ville att filmen skulle göras.  De ville inte att pappas liv skulle bli uthängt på bioduken, då han med åren blev allt mer privat, står det i artikeln. Jag kanske såg den med lite mer kritiska ögon efter att ha läst detta. När jag sedan fortsatte, efter att ha sett filmen, att läsa vidare så framgår att Teds broder var positiv till den. Ja, vad tycker jag då? Filmen var bra. Att lyssna till låtarna gör ju ingen besviken. Teds bror Kenneth hade lika stor roll, som Ted i filmen och med tanke på att man oftast måste påminnas om att han stod för allt textmaterial, så var väl det rätt. Sedan tycker jag kanske att vi hade kunnat få lite mer musik och fler återblickar på hans liv som artist. Att han var en stor tennisspelare i sin tidiga ungdom och kompis med Björn Borg, kom som en överraskning. Sorgligt var det att förstå vilket helvete han vistades i, rent mentalt, den sista tiden i sitt liv. Vila i frid Ted.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar