söndag 19 februari 2012

Järnladyn

Det är lite märkligt, men efter att ha sett vissa filmer blir man sugen på att källforska. Så kändes det när jag gick ut efter att ha sett Järnladyn. Jag måste helt enkelt kolla upp henne rent faktamässigt. Meryl Streep är otroligt bra i rollen, men det visste jag redan innan jag såg den, men att filmen för övrigt var så fängslande kom som extra bonus. Att från en ganska enkel uppväxt bli den person hon var i engelsk politik är enastående och det tycker jag oavsett vad jag tycker om hennes politik. Hennes pappa hade all anledning att känna sig stolt för hennes framåtanda och tron på den politik hon förde hade hon med sig från honom. Detta säger jag utifrån att ha sett filmen...såå lite källforskning och jag blir nöjd.

4+ av 5


SvD Recension: http://www.svd.se/kultur/film/bio/film-jarnladyn_6679694.svd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar