söndag 19 februari 2012

Olof Palme på Stadsteatern

Det här var en pjäs som lockade till att smita i pausen mellan akterna. Ok, andra akten var något bättre, men det var, enligt min mening, en tråkig pjäs med en handling jag aldrig greppade. Philip Zandén var otroligt lik Palme i gester och tal, men räckte det? Meta Velander kändes äkta, när hon gestaltade en till åren kommen s.k äkta sosse, men räckte det? Näää, frågar ni mig så räckte inget av detta för att jag ska tycka att pjäsen var bra. Den Palme vi såg gestaltas kändes ganska ointressant och även ganska osann och definitivt var pjäsen inte alls någonting som jag skulle köpt biljett till om jag visste vad som väntade mig.

2+ av 5


SvD:s recension: http://www.svd.se/kultur/scen/palmebild-utan-skarpa_6804355.svd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar