måndag 25 mars 2013

Bäst före

Om jag ska genrebestämma filmen, så får jag fundera en stund utan att komma fram till en sann benämning. Det jag däremot kan konstatera är att det är en skådespelarfilm och menar med det att det är en film man kan se bara för att man vet att de kommer att göra ett jobb man blir nöjd med oavsett manus. Visst är det så, skådisarna Kjell Bergqvist, Göran Ragnerstam, Brasse Brännström, Ewa Fröling, Meta Velander inger redan innan man sett filmen en visst lugn att man kommer att få valuta för pengarna. Manuset det hade innehöll både roliga, en del sorgliga, men även några långtråkiga delar, men sammanlagt så var det en rätt så bra film, med bra skådisar och jag ger den..

3+ av 5

1 kommentar:

Unknown sa...

Har precis sett den och gillade den skarpt. En film om vänskap, ovänskap och livets irrgångar och irrfärder.
Men visst är det skådespelarnas film! En härlig trio; Bergqvist, Brännström och Ragnerstam.Det är en sann fröjd att se de "gamla" elefanterna dansa. De är perfekta i sina roller, allihop, även damerna i spelet. Göran Ragnerstam har alltid fascinerat mig med sin förmåga att skifta ansiktsuttryck på en millisekund. Och har Brasse nånsin kommit bättre till sin rätt? Och Kjell Bergqvist, ja han är som alltid underbar.

Skicka en kommentar