tisdag 24 juni 2014

Grace of Monaco

Den här filmen var något annorlunda än mina förväntningar. Nåja, de var inte så stora, inga överväldigande recensioner precis, men det faktum att den spelades på bio nära mig och att Nicole Kidman spelade huvudrollen avgjorde biljettinköpet. Jag hade trott att det skulle bli en berättelse, kanske inte helt sann, om Grace Kellys liv och att den skulle börja innan hon gifte sig med fursten av Monaco och sedan skulle år läggas till år och så vidare...Men, det handlade till stor del om en mycket kort tid i hennes liv och tyngdpunkten lades på konflikten mellan Monaco och Frankrike och hur den påverkade hennes liv, eventuella återkomst till filmen, äktenskap osv...
Njaa, ingen 5-poängare precis, men kanske ändå ett skede i historien som jag inte tog så stor del av när det utspelade sig och kanske för att jag då endast var 16 år, men som inte var helt fel att få repeterat på detta sätt...

2+ av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar