tisdag 10 november 2015

Spectre

Den 24:e filmen om James Bond. Otroligt. Daniel Craig i rollen som agent 007. Jag såg Skyfall och därför börjar jag naturligtvis med att jämföra vilken jag tycker bäst om. Knasigt egentligen, men ofrånkomligt. Skyfall vann. Musiken passade mig bättre och den innehöll inte lika många helt vidriga scener som Spectre. De återkommande, otroliga slagsmålen och jakterna är däremot just så otroliga att de inte framstår som otäcka, men vid några tillfällen var våldet sådant att man måste titta bort från duken. Annars är ju en Bond film unik och den måste verkligen vara svår och dyrbar att spela in. Ja, vi får se om det är Daniel Craig, som även i nästa film säger "my name is Bond, James Bond". Jag kommer i alla fall att se den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar