söndag 23 december 2018

Bränn alla mina brev av Alex Schulman

Det var lång kö på biblioteket så det dröjde innan jag fick låna boken. Många ville läsa den såklart. Säkert av många anledningar. Kända personer, deras turbulenta kärleksliv och så skriven av en person som är en del av handlingen gjorde boken extra intressant. Jag läste hans förra bok, Glöm mig, som handlade om hans relation till sin mamma och tyckte mycket om den. Alex Schulman är för mig en person, som jag för många år sedan retade mig på, tyckte han var jobbig mot andra kändisar, men det är nu en person, som jag lyssnar (läser) till med stor respekt. Han har tagit itu med de sidor hos honom som skapat problem i hans familj. Den här boken handlar till största delen om den omskakande kärleksrelationen mellan Olof Lagercrantz och Karin Stolpe och dess konsekvenser för resten av deras liv och för många fler. Oerhört stark skildring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar