tisdag 3 april 2012

Gustavs grabb av Leif GW Persson

Jag tycker alltid när Leif GW Persson kommer på tal att alla har en åsikt om honom. Dryg, skärpt, kul, mysig, stöddig, men som sagt en åsikt kommer alltid fram. Jag har väl inte tillhört hans läsarskara och inte har jag följt TV-programmen han medverkat i heller... men ... nog har jag en åsikt, fast den håller jag inne med. Att jag läste Gustavs grabb berodde på att den valdes till vår bok i bokcirkeln jag är med i och vad jag gillade den! Att läsa om hans barndom, hans s k klassresa, motgångar och framgångar var lätt och intressant. Att även få lite s k inside-information i Geijer-affären gjorde mig däremot riktigt besviken på några personer. Det som var ett genomgående varmt tema i boken, var Leif GW:s stora beundran och kärlek till sin pappa. Den kärleken nådde fram till mig som läsare mycket starkt och tilltalet Gustavs grabb betyder säkert mer än professor Persson, för Leif GW, tror jag.

5+ av 5


Adlibris: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9100132152

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar