lördag 29 september 2012

Rikitikitavi av Rikard Wolff

Det har skrivits en hel del självbiografier de senaste åren tycker jag. Rätt eller fel, jag vet inte säkert, men jag har en känsla av att det ökats på med kändisars levnadsöden. I bokcirkeln jag är med i enades vi om att läsa Rikitikitavi av Rikard Wolff. Jag hade nog inte läst boken annars, men jag är glad att jag gjorde det. Jag tyckte mycket om den. Rikard Wolff berättar mycket öppenhjärtigt om sin uppväxt, sin återkommande oro och ängslan. Som läsare känns det genom sidorna hur jobbigt han stundtals hade det. Han berättar också om sin tidiga ungdom och känslan han fick när han första gången förälskade sig i en man. Vi får följa honom i framgång och sorg fram till han i bokens sista kapitel går med sin dotter på en stig i Bohuslän och året är 2011 och han verkar nöjd med livet, som det är just då.

5+ av 5

Adlibris: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174292617

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar