söndag 9 oktober 2016

Donna Juanita på Stadsteatern

Hasse och Tage hör till mina absoluta favoriter. Alltid är deras texter en fröjd att lyssna på, alltid. Donna Juanita på Stadsteatern innehöll 28 låtar ur deras repertoar och de framfördes som en del i handlingen om den unga Anita, som efter att ha fått en brudklänning i present av sina föräldrar, snabbt lämnar dem för att med sin bror som resesällskap och protokollförare, utforska det där med kärlek på ett annat sätt än som en snäll, lydig hustru. Gina Dirawi är den unga Donna Juanita, som hon väljer att kalla sig och Claire Wikholm den äldre. Det är en härlig fart och stämning i hela pjäsen och om jag ska lämna någon önskan som inte uppfylldes enligt min åsikt, så skulle det vara ett något mindre tempo vissa gånger. Texterna i sångerna kom inte fram ordentligt, men som sagt föreställningen var jättebra. Härligt att få ha sett den i bästa av sällskap!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lisa gillade den också!

Ur mitt perspektiv sa...

Ja, vad kul. Den var mycket sevärd tycker jag.

Skicka en kommentar