tisdag 20 september 2011

Det var inte jag av Kjell Johansson

Snart ska jag se Huset vid flon på Stadsteatern. Jag blev därför extra glad när jag såg att Kjell Johansson hade kommit ut med boken Det var inte jag, som handlar om dottern/systern Eva till stor del. Det är kusligt att följa henne och inte riktigt veta vad som verkligen händer och vad som pågår i hennes inre. I en artikel av Agneta Pleijel i DN skriver hon: "Eva blir, för att använda en av de termer vi lättvindigt tar i våra munnar, psykotisk. Men det säger inte Kjell Johansson. Han gestaltar det. Det är makalöst gjort."  - Till detta kan jag inte mer än instämma. Makalöst. Nu känner jag att för mig är det bara att ännu en gång läsa de tidigare böckerna om familjen i Midsommarkransen, nu när den sista delen om dem kommit ut.

5+av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar