måndag 13 januari 2014

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann

Boken som ligger till grund för filmen har jag inte läst och då blir ju filmen mer spännande - eller hur? Hur den skulle sluta hade jag alltså ingen aning om och när man lyssnar på personer som har läst boken tycker flera att den var lite väl seg i slutet, men så var det inte att se filmen. Kul, helt otrolig story och underbara skådespelarinsatser. Vilka, för mig, dolda talanger som Robert Gustafsson har. Jättekul var han som den hundraåring som smet från sin födelsedagsfest på hemmet till en helt otrolig tillvaro. David Wiberg, som gestaltade den blyga, osäkra killen med massor av universitetspoäng och som av en händelse hamnade mitt i röran av miljonstölden, men stannade där, var perfekt i rollen. Ja, för att sammanfatta mina åsikter efter att ha suttit på första raden i en fullsatt salong i Filmstaden Vällingby, så blir det, en kul och mycket sevärd och underhållande film.

4+ av 5

DN: http://www.dn.se/kultur-noje/filmrecensioner/hundraaringen-som-klev-ut-genom-ett-fonster-och-forsvann/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar