lördag 16 april 2016

Det Hemliga Namnet av Inger Edelfeldt

Vi valde boken till vår bokcirkel och även Stockholms stadsbibliotek har valt den till årets i Stockholm läser. Jag börjar med att säga att jag tyckte mycket om boken, eller rättare sagt tycker mycket om boken. Det händer mycket i den. Det är inte någon spänningsroman, men hela tiden är man angelägen om att få följa Helena i hennes ganska komplicerade tillvaro. Barndom, äktenskap, barn, kärlek, försörjning, inget har bara flutit på utan inneburit ganska stora problem för henne. Boken blir bara bättre och bättre tycker jag och slutar absolut utan önskemål från min sida om ett bättre sådant. Jag tycker också mycket om Inger Edelfeldts sätt att berätta den yttre handlingen och Helenas inre tankar på ett ganska ovanligt sätt i en roman. Som sagt, en jättebra bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar