måndag 4 april 2016

The Revenant

Leonardo DiCaprio fick en Oscar för rollen i den här filmen. Väl värd tycker jag. Det som utöver fina skådespelarinsatser, fick mig att både beundra och kanske även "dissa" filmen var några otroliga scener. En bit in i filmen blir DiCaprio anfallen och sårad av en björn. Det var så realistiskt att det nästan var omöjligt att titta på duken! När jag skriver "kanske även dissa filmen"menar jag att mycket av handlingen i filmen tedde sig mindre trovärdig. Hur kunde han överhuvudtaget överleva efter ett sådant överfall? Smutsiga stora sår, enorm blodförlust, sträng kyla, brist på mat, hemska strapatser, fall från höga höjder, ja listan kan göras lång på vad han fick utstå men ändå överlevde. Kanske man ska tänka sig att det var just hämnden han bar på  som höll livslågan igång.  Jag vet inte. Filmen var spännande. DiCaprio väl värd sin Oscar, men handlingen lite för osann för att jag skulle falla pladask trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar